Teixim

STEM preparades!

Disseny i implementació del programa STEM preparades! Un programa formatiu que trenca estereotips i fomenta les vocacions científiques entre les noies de secundària i que inclou tallers a l’aula, entrevistes amb dones científiques i una visita al Sincrotró Alba. El projecte, desenvolupat amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i del projecte europeu Hypatia, busca conscienciar els més joves de les dificultats amb les que es troben les dones al món de la ciència i intentar visibilitzar els estereotips, així com fer veure a les noies que la investigació també és per a elles.

Cicle Museus i Gènere

Disseny i producció d'un cicle formatiu de 4 jornades amb ponències, debats i tallers especialitzats per analitzar com incorporar la perspectiva de gènere a cadascuna de les branques dels museus de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya: documentació, investigació, comunicació, exposició i educació.

Un dels objectius d’aquests seminaris és revisar de manera crítica la conscienciació de la perspectiva de gènere en les funcions dels museus i la representació del gènere en els discursos expositius.

Taller 'Canvis post-covid en els usos dels temps'

La Xarxa dels Bancs del Temps organitza el taller 'canvis post-covid en els usos dels temps' adreçat a la formacíó del personal de l'Associació Salut i Família i a les secretaries i socis i sòcies dels Bancs del Temps. Comptarà amb la presència de la Dra. Carla Estivill, Directora de la Fundació Estivill Sueño qui impartirà la xerrada 'Usos personals i socials del Temps post-covid. Oportunitats i barreres per a un millor equilibri; i amb el diàleg 'Noves tendències en els usos del temps post-covid' entre la Dra. Elvira Méndez, Directora de l'Associació Salut i Família i la Sra.

Jornada Transformant Vulnerabilitat (Barcelona)

L'Associació Salut i Família organitza la jornada 'Transformant vulnerabilitat' a Barcelona al Palau Macaya. Comptarà amb les ponències 'Claus d'un model integral d'atenció a dones i famílies vulnerables' a càrrec de la Dra. Elvira Méndez. Directora de l'Associació Salut i Família; i amb la de 'Desigualtats socials i vulnerabilitat de les famílies: reptes i oportunitats' a càrrec de la Sra.

Projecte Integral de Coeducació (PIC) – experiència escoles Palau-solità i Plegamans

Projecte Integral de Coeducació (PIC) – experiència escoles Palau-solità i Plegamans

El Projecte Integral de Coeducació és un projecte que promou la perspectiva de gènere i la coeducació a través d’intervencions en el professorat, les famílies i l’alumnat amb l’objectiu de guanyar eines i recursos a l’hora d’identificar dinàmiques discriminatòries i abordar-les en les seves tasques educatives o en les seves relacions.

CONTRA LA LGTBIFÒBIA. Recursos per treballar la lgtbifòbia i l’assetjament homofòbic a les aules

Recursos dirigits a la comunitat educativa i la ciutadanía en general per a la prevenció de la LGTBIfòbia i l’assetjament homofòbic i la promoció de l’equitat i el respecte a la diversitat de gènere, sexual i afectiva. El recull es va realitzar en el marc del projecte Eixamplem diversitats, que vam realitzar a diverses escoles del Districte de l’Eixample.

(Re)volta. Projecte educatiu per apropar l'economía solidària i feminista a l'alumnat

De sistemes econòmics n’hi ha hagut i n’hi ha de diferents tipus. El projecte educatiu (Re)volta vol posar el focus en l’Economia Social i Solidària (ESS), que parteix de la idea que l’activitat econòmica s’ha d’orientar a cobrir les necessitats humanes i fer-ho amb criteris d’autonomia, equitat social i de gènere i sostenibilitat ambiental.